tre enkla mäss-tips
Se till att aktivera dina besökare. Men akta dig för att aktiviteterna tar över. De ska bara vara ett verktyg för dig att nå dina mål. Vill du att besökarna ska stanna länge eller vill du ha korta effektiva möten med presumtiva kunder? Som en inlockare kan det vara bra att sticka ut. På så sätt får besökarna upp ögonen för er och därefter kan ni få möjlighet att berätta om er verksamhet. Här hittar du några tips som kan hjälpa dig att lyckas!
Stick ut• Syn. Hitta färger och inredning som passar er verksamhet och ert tänk och som får er att sticka ut. Se också till att ert huvudbudskap syns tydligt.
|
stoppeffekt• Känsel. Har du en produkt som går att ta med och låta besökarna känna på?
• Smak. Försök att hitta något som passar er verksamhet. • Anordna en tävling. Det här är också ett sätt att samla in visitkort och kontaktuppgifter för att återkoppla till besökarna. |
bli ihågkomna• Dela ut lämpligt marknadsföringsmaterial.
• Samla in kontaktuppgifter (via till exempel en tävling). • Bjud på produktprover eller dela ut annat som knyter an till er verksamhet. • Få besökarna att följa er i sociala medier. |
Gå runt på mässområdet och besök de andra företagen. Nätverkande utanför montrarna lockar besök till er egen monter!
Glöm inte heller att bjuda in redan befintliga kunder och leverantörer. Även om de inte dyker upp kommunicerar ni att ni är aktiva och deltar i intressanta sammanhang.
Glöm inte heller att bjuda in redan befintliga kunder och leverantörer. Även om de inte dyker upp kommunicerar ni att ni är aktiva och deltar i intressanta sammanhang.